Znáte firmu, která by ignorovala otázku své ziskovosti? Znáte podnikatele jakéhokoliv druhu, který by se činil, aniž by za to očekával dostatečně velkou finanční odměnu? Pochybuji, že byste někoho takového znali. Jistě, několik podobných příkladů se v dávné minulosti objevilo, ale dopadlo to s nimi neslavně. Byli to ti, kdo hodlali skoncovat s tehdejším kapitalismem a nastolit lepší společenský řád tím, že si budou své výrobky měnit s ostatními, aniž by tím kohokoliv vykořisťovali. A ti rozdali své kvalitní věci a na oplátku se u nich zbavili ostatní svého neprodejného braku.
Takže podnikání není bez dostatečných finančních příjmů myslitelné. Pracuje se tu pro peníze a až v druhé řadě případně i kvůli něčemu jinému.
Ale jak si internetoví podnikatelé vydělávají? V zásadě na tom nic není. Fungují skoro jako všichni ostatní podnikatelé i firmy, pouze s tím rozdílem, že se činí na internetu. A tedy hledají na této síti i své platící klienty. Které ale někdy hledají marně. Ne vždy se totiž podnikání daří, i to internetové mívá potíže. A to proto, že uživatelů internetu máme dost, ale ne všichni se hrnou na web toho podnikatele, který po nich a jejich penězích touží.
Někdy mají podnikatelé na internetu svůj web, ale nic z toho. Nikdo jim ho nenavštěvuje, nikdo tam nenakupuje. A to je pak zlé. A kdo pomůže s přilákáním dalších a tolik nepostradatelných zákazníků? SEO expert schopný provést s webem podnikatele takové změny, aby se tato nabídka umístila na ideálním místě v internetových vyhledávačích.
Takový SEO specialista ví, jak postupovat při optimalizaci webu pro internetové vyhledávače, ten dokáže posoudit celou řadu relevantních skutečností a postarat se o nápravu toho, co kazí pozici webu ve vyhledávačích. A když se pak takovou optimalizací posune odkaz daného webu před ostatní, konkurenční nabídky, tam, kde ho kdokoliv lehce najde, je vyhráno. Totiž vyděláno. Což je vlastně v podnikání to samé.