Když člověk něco hledá na internetu a využije vyhledávače, má to dobré. Dostane obvykle tolik různých nabídek, že si může vybírat. A má natolik na výběr, že většinu nabídek jednoduše zcela ignoruje, maximálně pár si jich aspoň prohlédne a jen skutečně nepatrný zlomek webů dosáhne svého. Tedy očekávané reakce lidí na nabídky, jež jsou zde publikovány.
Ovšem zatímco je toto pro uživatele internetu skvělé, protože mít na výběr je vždy lepší než brát to jediné, co nemá alternativu a co třeba ani není dokonalé, pro ty nabízející je to jednoznačně spíše problém. Protože čím více je na internetu něco nabízejících podnikatelů a firem, tím menší naděje těmto svítá, tím méně je pravděpodobné, že si na sebe vydělají.
Ovšem podnikatelské weby musí vynášet. Čehož se ale nedosáhne snadno, a někdy se toho dokonce nedosáhne vůbec. A když se nedaří, když nemají některé weby dost návštěvníků a tím pádem ani platících klientů, je to zlé. A musí se s tím něco udělat. A co? No přece se tu musí propagovat. Veřejnost musí být upozorněna na to, že jsou tu určité nabídky, které by jí neměly uniknout.
A tak se využívají různé typy reklam. A mezi nimi i PPC reklama. Což je reklama založená na tom, že ji její poskytovatel uloží na ideální místo, kde je tato snadno k nalezení, a pak za ni inkasuje úměrně tomu, jaký tato vzbudí u internetové veřejnosti zájem.
Už je to dávno, co ovládla PPC reklama Německo, už dlouho nedá ani ránu bez toho, čemu se říká PPC reklama Rakousko stejně jako celá dlouhá řada dalších států. V mnoha zemích se tato forma reklamy využívá, a to k radosti těch podnikatelů, kteří chtějí na internetu zabodovat. A když to funguje jinde, funguje to i u nás. Když náš podnikatel vsadí na PPC propagaci, má jistotu, že uspěje u našeho stejně jako klidně i u zahraničního publika. A to je dnes, v éře internetového podnikání, velice důležité.